De Lijn Flex
Kan je jouw route niet of slechts gedeeltelijk afleggen met het vast openbaar vervoer (bus, tram, trein of metro)? Dan biedt De Lijn Flex mogelijk een oplossing. Ontdek via Hoppin of je binnen jouw traject gebruik kan maken van de flexbus en reserveer je rit op voorhand.
Ontdek of de flexbus een oplossing biedt voor jou
Geeft de De Lijn-routeplanner aan dat je jouw traject niet of slechts deels kan afleggen met het vast openbaar vervoer? Dan kom je misschien wel in aanmerking voor een rit met de flexbus.
Ontdek of de flexbus een oplossing biedt voor jou via de Hoppinreisplanner in de Hoppin-app (te downloaden voor iPhone of Android) of via de Hoppinwebsite.
Vind je moeilijk je weg via de digitale kanalen? Dan kan je ook terecht bij onze collega’s van de Hoppincentrale (0800 12 2 12).
De Hoppinreisplanner combineert verschillende vervoermiddelen om je bestemming te bereiken en berekent wat voor jou de meest geschikte oplossing is om met het openbaar vervoer te reizen. Zo krijg je ritten voorgesteld met bijvoorbeeld het gekende openbaar vervoer of ga je de flexbus kunnen combineren met bus of trein.
Reserveer de flexbus via Hoppin
Stelt de Hoppinreisplanner een flexbus voor om (een deel van) jouw traject af te leggen? Reserveer je rit dan vooraf. Ook dit doe je via de Hoppinapp, Hoppinwebsite of Hoppincentrale. Dat reserveren kan trouwens vanaf 30 dagen tot 30 minuten op voorhand. Al raden we je aan tijdig op voorhand te boeken om er zeker van te zijn dat er nog een flexbus beschikbaar is.
Zo reserveer je de flexbusWaar en wanneer rijdt de flexbus?
Het flexvervoer is beschikbaar in heel wat gemeentes in Vlaanderen. We hebben alle nodige informatie per provincie gerangschikt. Zo vind je snel het flexaanbod in jouw regio terug en weet je waar en wanneer op de flexbus te rekenen.
Wat kost een rit met de flexbus?
Op de flexbus gelden de vervoerbewijzen en tarieven van De Lijn. Zo reis je makkelijk door bij je eerste reservatie je abonnement te registreren:
in de Hoppinapp
via de Hoppincentrale.
Voorlopig is het nog niet mogelijk om je abonnement te registreren via de Hoppinwebsite. Ook kan je digitale tickets gebruiken die je aankoopt via de De Lijn- of de Hoppinapp.
Gebruik je een ander vervoerbewijs? Of wil je meer opties kennen? Lees er dan snel alles over.
Inclusief flexvervoer
Uiteraard maken toegankelijke voertuigen ook deel uit van het flexaanbod. Wie nood heeft aan een toegankelijke rit meldt dit bij een eerste telefonische reservatie aan de Hoppincentrale. Afhankelijk van de mobiliteitsnoden
voorzien we een toegankelijk voertuig.
mag je de combimobiele voorgestelde route(s) rechtstreeks afleggen met één flexbus*.
* Let op! Reis je verder dan ‘jouw eigen flexgebied’? Dan zal je alsnog verschillende vervoermiddelen moeten combineren.