Toegankelijkheidsverklaring app en web

De Lijn streeft ernaar deze app en website toegankelijk te maken voor alle bezoekers. Je kan hier een aantal voorbeelden vinden om deze app en website toegankelijk te maken.

Toegankelijkheidsverklaring mobiele app

De Lijn streeft ernaar om haar websites en applicaties toegankelijk te maken, overeenkomstig het bestuursdecreet van 7 december 2018 waarmee de Europese Richtlijn 2016/2102 is omgezet. 

Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op:

Deze toegankelijkheidsverklaring is opgesteld op 4 januari 2024 en gebaseerd op een audit door een derde partij, AnySurfer, in opdracht van de dienst Diversiteitsbeleid van de Vlaamse overheid. Deze audit vond plaats in juli 2023. Je kan het verslag hier lezen:

Vragen of opmerkingen?

We zijn benieuwd naar jouw mening over onze inspanningen om onze mobiele app toegankelijker te maken.

  • Stuur ons jouw opmerkingen en suggesties via de feedbackfunctie van de app.

  • Ben je niet tevreden over de manier waarop De Lijn jouw feedback of jouw klacht over de toegankelijkheid van de app behandelt, dan kan je een klacht indienden via dit contactformulier.

Deze verklaring is op 04/01/2024 opgesteld. De laatste herziening van de verklaring vond plaats op 04/01/2024

Toegankelijkheidsverklaring website

We zijn volop bezig om ook voor de website van De Lijn het AnySurfer-label te behalen. Dat is een kwaliteitslabel voor websites die voor iedereen toegankelijk zijn, ook voor mensen met een functiebeperking (bijvoorbeeld blinden, ouderen, internetgebruikers met een motorische of auditieve beperking).

Hieronder vind je een aantal voorbeelden van onze inspanningen om deze website toegankelijk te maken.

Vragen of opmerkingen?

Hebt je vragen of opmerkingen over de toegankelijkheid van onze website? Laat het ons dan weten. Op basis van jouw reacties kunnen we toegankelijkheid van onze website immers verder optimaliseren. Je kan ons bereiken:

Lees meer over de toegankelijkheid van onze bussen, trams en haltes.