Campagnes en acties
De Lijn is altijd in beweging. Onze bussen en trams zijn een vertrouwd onderdeel van het straatbeeld. Maar je hoort ook regelmatig over ons op de radio, tv of social media. Toch nog iets gemist? Hier vind je een overzicht van onze campagnes en acties.
Onze medewerkers zijn nog steeds meer dan hun job
Je komt ze regelmatig tegen: onze chauffeurs, controleurs, Lijnwinkelmedewerkers, … Tijdens hun diensturen hebben ze een belangrijke maatschappelijke rol, al zijn ze natuurlijk meer dan hun job.
Brugge: Kinderen tekenen de mobiliteit
De allereerste elektrische gelede bus in Brugge kreeg een bijzondere en feestelijke uitstraling: de bus werd versierd met tekeningen van Brugse schoolkinderen. Lees meer.
Leuven: kinderen tekenen mobiliteit
De allereerste elektrische gelede bus in Leuven kreeg een bijzondere en feestelijke uitstraling: de bus werd versierd met tekeningen van Leuvense schoolkinderen. Lees meer.
Campagne: eerst appen dan opstappen
We werken voortdurend aan ons aanbod waardoor onze reiswegen en dienstregeling soms wijzigen. Lees meer.
SEATRS. Duurzame sneakers met zetelstof.
De Lijn en Komrads, het Belgische duurzame sneakermerk, brengen samen een schoen uit. De Lijn? Een schoen? Da’s gek. Lees meer.
Campagne Beweeg mee naar minder CO₂
Al 30 jaar beweegt De Lijn samen met haar reizigers duurzaam door Vlaanderen, naar slimmere mobiliteit.
Stap gerust op (2021)
In de zomer van 2021 werden de covid-maatregelen versoepeld en lieten we reizigers opnieuw zorgeloos op hun lijn stappen. In de campagne ‘Stap gerust op jouw lijn’ zetten we onze veiligheidsacties en een voordelig zomeraanbod in de kijker.
Bedankt aan iedereen die helpt (2020)
Samen met Lijncom zetten we iedereen die zijn steentje bijdroeg tijdens de covid pandemie in de bloemetjes met een ‘Bedankt’ campagne.
Mobiele maandag (2018 - 2019)
Met de Mobiele Maandag-campagne riepen we iedereen op om te proberen één dag per week op een andere manier te geraken waar men moet zijn.
Stressmannetje (2012 - 2014)
Het Stressmannetje, Juul, vertolkte de innerlijke stress van autochauffeurs. De campagne toonde aan dat bus en tram een interessant alternatief was voor het stresserende autoverkeer.

